takidasky

Rutiner

Publicerad 2015-12-14 21:54:36 i Allmänt

Varje kväll när klockan blir över 22 så är det läggdags för fröken Sky. Då går hon till sängs och struntar i om vi andra är uppe. Hon har en egen kudde som hon sover på, och om någon av de andra har hunnit lägga sig på hennes plats blir allt fel och då får jag se till att flytta på den för att hon ska komma till ro. 
 
Hon kan bara ligga i en av hundkorgarna i hundrummet och i vardagsrummet har hon sin plats i hörnet bakom sofforna. Det är faktiskt möblerat efter att hennes bädd ska få plats där bak. 
 
I bilen sitter/ligger hon alltid i samma hörn. Är det upptaget där så tränger hon ner sig i alla fall. Hon kan bara gå på min högra sida på promenaderna... 
 
Hon är helt övertygad om att katterna hos mamma och pappa ska hoppa på henne och försöka leka fastän den katten, Nisse, som gjorde det en gång, varit död i flera år nu. 
 
 
 ska vi sova nån gång?
 
De andra anpassar sig så mycket mer efter mig. Ligger där jag är, går och lägger sig när jag gör det.. 
Hon är bra egensinnig Skyan, och alldeles underbar också på samma gång.. 💜
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela