takidasky

Slit och släp

Publicerad 2015-07-14 18:05:53 i Allmänt

Men skönt när det är gjort... 😊 8 timmars utejobb avklarat idag! Började dagen med att klippa häck med grannen. Kan inte förstå hur någon kom på idén att plantera hagtornshäckar en gång i tiden... full av stickhål på armar och ben!! Men allra värst är ju om någon av taggarna blir kvar i gräsmattan och hundarna får in nån i tassen.. så två krattningar fick det bli. 
 
Därefter klippte jag gräsmattan vilket var välbehövligt. Så nu är den kort och fin, perfekt till att träna springtarget på!!
 
Efter det rensades ogräs och 40-50 stenar bars bort. Hade en stor hög liggandes efter mina misslyckade rabatter.. och sen monterade jag ner mitt provisoriska staket av kompostgaller som jag var tvungen att sätta upp när One var liten. Men nu har hon ju faktiskt slutat med att rymma... ;) hoppas jag iaf... 
 
Har en hel del kvar att göra, nästa häck ska klippas, staketet höjas och mer sättas upp på den bit där det fattas, ogräs ska röjas, dörrar skrapas och målas, uteplatsen slipas och målas, bärbuskarna behöver stödjas upp, hundgården som växt igen måste röjas, hundhuset inredas med bättre liggplatser, fönster borde skrapas och målas... hua, listan är lång...och det är bara det som måste göras ute... och det är svårt att få till när man är själv och inte kan göra allt själv utan är beroende av hjälp från andra.. MEN, får fokusera på att beta av en sak i taget. 😊 
 
Så dagarna som kommer önskar jag mig mycket och många såna här:
 
 
Solskyddsfaktor 50 och ändå bränt mig idag... suck... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela