takidasky

Agilityhund

Publicerad 2015-11-03 19:34:21 i Allmänt

Igår var vi iväg och tränade lite agility. Vi körde ingen rc alls då jag behöver ta mig en funderare på hur jag går vidare med de nya omständigheterna att hon inte får det springutrymme hon behöver i nuläget för att våga stå på över bommen. 
 
Så vi fokuserade för första gången sen maj, på de andra hindren som finns. Vi byggde en lätt och fartig kombination på 10 hinder. Vi har inte kört så många hinder i rad nån gång tidigare men hon var så duktig! Hon låg så mjukt och fint i handen och huvudet var med hela tiden. Åh, vilken känsla! Det kändes som om jag har en agilityhund helt plötsligt! 😄 Eller början på! Känns så himla kul och jag satt med ett leende resten av kvällen. 
 
Bäst av allt är att jag kan se en debut för oss nästa år. Det är en underbar känsla efter att ha varit borta från agilitylivet i 1,5 år!!!"
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela