takidasky

Inomhusträning

Publicerad 2015-10-29 23:04:26 i Allmänt

Vi har varit iväg två gånger till kilafors hundhall, jag och One. Första gången körde vi bara balans, och idag körde vi balans och provade a-hindret för första gången. 
 
På balansen har träffprocenten drastiskt sänkts. Alldeles först kändes det frustrerande när hon så gott som varit 100-procentig innan hindrena flyttades in. Men sen har jag kommit på klokare tankar 😊
 
Förändringarna har varit stora. Första gångerna nånsin inomhus. Hallen är trång och hon får inte till sin vanliga fart. Balansen är ny för henne och den är inte lika i storlek som den vi har på klubben. Vi har tränat med andra hundar hon inte känner. Så hon har gjort ett fantastiskt bra jobb och när hon väl sätter språnget över nocken så träffar hon. 
 
På a-hindret som jag sänkte gjorde jag först misstaget att ha leksaken i handen. Dumt. För då tittade hon på mig... Men sen tog hon det fint och verkade börja förstå uppgiften. Ingen reaktion på att det var gummigranulat som hon aldrig provat tidigare. 
 
Längtar till nästa pass! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela