takidasky

Underbar helg!

Publicerad 2015-10-18 19:05:00 i Allmänt

I helgen har vi haft kennelträff med Robic's N-kull på Jonersens och Kerstin. Jag har haft några fantastiska dagar med god mat och dryck, bästa sällskapet, vallning och skratt så det ömmar i käkmusklerna.. 😄😄 Det var jag, Kerstin,  Ninnie och Ia som sågs med våra 11 hundar. Det är tur att Kerstin har stort hus så vi alla ryms! Men vi saknade Catrin, Helena och Nim som inte kunde komma! 
 
Vi träffades hos Kerstin på fredag eftermiddag/kväll. One hann köra ett pass på fåren innan det blev mörkt. Resten av kvällen åt och drack vi gott, pratade och skrattade till halv två på natten innan vi kom i säng. Catrin och Helena var med oss via facetime större delen av kvällen så det kändes som om de också var där! 😊
 
 
 
På lördagen började vi med lång frukost innan vi gick ut i fårhagen. Det var lite frostigt och kallt innan solen började värma. 
 
 
Vi vallade och pratade fram till lunch. Jag bjöd på köttfärssoppa som faktiskt (och tack och lov) blev helt okej. 
 
Till lunch dök också Jossan upp med Jejja och Yim. Så himla kul, för det var verkligen länge sen vi sågs! Jag och Ia hade tänkt åka till klubben och köra agility men bestämde om till att stanna, valla lite och njuta av solen och en promenad i stället. 
 
 
Delar av gänget i de sista solstrålarna.
 
Meya har mått som en prinsessa och strosat runt och bara varit hela helgen. Blir så lycklig av att se henne så! Lite fårtittning tog hon sig också tid med. 
 
 
Takida och Sky har också varit mycket nöjda med helgen! Takida gick jättefint! Sky hade lite bråttom ibland.
 
 
 
 
 Allas vår favorit Rut var ju självklart med och vi var ju bara tvungna att föreviga fraggelhundarna tillsammans!
 
 
 
Till kvällen var det dags att äta massa gott igen! Provade grönkål för första gången! Helt klart en favorit! Det ska jag garanterat göra själv! 
 
 
På söndagen var det lite gråare och frostigare men det vände snart och blev hur härligt som helst! 
 
 
 
Jag hann vara med en sväng på förmiddagen innan det var dags att ge sig av hemåt. På eftermiddagen har jag gjort ett prov samt gjort klart en inlämningsuppgift till no/tk-kursen jag går. Hundarna har sovit hela eftermiddagen. Det kostar att ligga på topp en hel helg 😉 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela