takidasky

Retreat

Publicerad 2016-08-28 17:45:00 i Allmänt

I fredags efter jobbet packade jag in dogsen i bilen och hämtade sen upp mamma och sis och så drog vi till Myssjön. Vägen upp regnade det massor och mycket dimma. Vi passerade en bilolycka strax före delsbo där en bil kört av vägen, men läste sen i tidningen att de hade klarat sig med inte så allvarliga skador, tur!' 
 
Vi stannade och handlade och åt i delsbo så sent omsider kom vi äntligen fram. De har avverkat en massa runt stugan så det var verkligen annorlunda... Mycket öppnare åt alla håll och nu till och med hörde man bilarna på vägen. Det som man aldrig gjort förr. Jag som är mycket för att allt ska vara som det alltid varit tyckte det kändes ganska ledsamt. Det kommer dröja många år innan det har växt upp tillräckligt för att det ens ska bli lite sig likt... Men men, stugan var sig lik iaf ;) 
 
Fredag kväll tittade vi på tv och drack gott och det blev ganska sent. På lördagen sov vi länge och vaknade till värsta stormen. Jag var ut med hundarna på baksidan och såg då att tv-antennen som sitter på en nästan 6-meters stolpe svajade rätt vilt i vinden. Jag hinner precis tänka att "den där sitter inte så bra" och sen bär den iväg! One låg precis i vägen och tack och lov hinner jag skrika åt henne så att hon flyttar sig innan den dundrar i backen! Vilken jäkla tur att jag hann finna mig! Blev rätt skakad efteråt..
 
 
Så inget mer tv-tittande med andra ord efter det...
 
Efter frukost övertalade jag mamma och Anna att vi skulle ta en tur in till Birsta. På vägen in till Matfors stannade vi på en loppis och fyndade en jättegullig skål för en tjuga.
 
 
Det var liksom givet när vi såg vad den hette att den skulle följa med hem till stugan som farmor och farfar byggt...
 
 
Ett snabbt stopp i Matfors resulterade i en överraskningspresent till pappa.. Lämnade den där på hans säng i myssjön så får han hitta den när han kommer dit nästa gång.
 
 
Jag shoppade två par nya jeans och två träningsbyxor. Precis vad jag behövde! Och en födelsedagspresent till Anna. Vi käkade en tidig middag innan vi åkte hem igen.
 
På vägen upp till stugan hade träd blåst av, ena stammen hade fastnat mot ett annat träd och hängde en bit upp i luften så att man ändå kom under med bilen och den andra stammen kunde vi flytta åt sidan. 
Efter det tog vi en lång promenad med hundarna innan vi käkade lite ost och kex till kvällen med vin. Blev en ganska tidig kväll och idag söndag blev det mest att städa och jag hade planerat att klippa gräset men det gick inte för jag fick inte igång gräsklipparen...  Hatar när maskiner inte startar... 
 
 
Blåklockorna blommade ännu vid stugan.
 
En skön jättehärlig helg bara vi tjejer! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela