takidasky

Snabbträning

Publicerad 2016-08-25 22:53:10 i Allmänt

Gick och simmade hundarna när jag kom hem från jobbet idag innan jag donade på i trädgården igen. Höll väl på i två timmar innan jag blev klar och var så nära att strunta i agilityträningen men tog mig i kragen och åkte upp. Dock helt utan plan, så det blev en ganska dålig träning. One var duktig men jag behöver en plan för att det ska funka... Vi körde iaf gungan igen, och idag förstod hon inte alls den. Gick bredvid eller klev upp och hoppade av. Inte så att hon verkade rädd utan mer att hon inte visste vad hon skulle göra... Ledde upp henne i halsbandet två gånger och sen tog hon den själv. Ingen reaktion på rörelsen så det är ju bra. Sen tränade vi däcket och där tycker jag förståelsen ökar och att hon känns som att hon hittar rörelsen mer i det tempo i kör nu. Vi tränade också den klassiska klass 1-slalomingången med hopp och slalom rakt fram och idag tog hon det utan bågar och gick ut bara en gång då jag råkade pipa med leksaken... Det går inte så fort, tekniken är inte så bra men det är så skönt att hon tänker och jobbar på hindret. Vi avslutade med tre skick på balansen med två bra träffar och en hög som jag inte belönade som resultat. Önskar att jag hade varit bättre på att åka till andra klubbar och tränat på fler balanser. Tror det kan bli en svårighet iom att vi inte kört på andra. Men men, det får vi ju komma ut och göra nu ;) 
 
Imorgon är det fredag, så himla skönt!! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela