takidasky

10 år

Publicerad 2016-02-04 00:12:32 i Allmänt

Helt sjukt, i 10 år har jag haft mitt hus! På den tiden har jag (med massa hjälp av nära och kära) slitit dygnet runt i två månader för att hinna renovera allt (utom badrum) innan jag flyttade in, haft en del pannhaveri, installerat en kamin, haft en liten vattenskada, målat om huset, byggt vedbod, köpt nytt hundhus, gjort om uteplatsen, tagit bort delar av den hemska hagtornshäcken, satt upp staket, pajat två gräsklippare och en grästrimmer och hunnit skaffa tre nya hundar... Ja, och så en massa andra småsaker som kommer till.. Men jag har grejat det! Det var det en del som inte trodde att jag skulle när jag köpte det... 
 
Nu börjar det dock kännas dags för rond två. Badrummet måste göras om och jag skulle hemskt gärna göra något åt köket som är original från 50-talet men tillpiffat när jag flyttade in. Jag skulle också vilja byta ut alla klickgolv till plastmattor, och lite nya tapeter skulle sitta fint. En farstukvist skulle också uppskattas. 
 
Så behöver nog börja med att köpa några trisslotter och hoppas på tur... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela