takidasky

Kalas och mera kalas

Publicerad 2016-02-08 22:54:00 i Allmänt

De senaste veckorna har kalasen avbytt varandra. Massa födelsedagar och nu senast i helgen var det dop för lilla Benjamin. 
 
 
Jättefint rakt igenom och inte ett ljud när prästen skvätte vatten på honom. Tvärtom var det mycket spännande att plaska lite själv i dopskålen. Gulle! 
 
Annars går dagarna riktigt fort och fylls av jobb och plugg. Hinner inte med så mycket mer än så, och en del av mig undrar vad jag har gett mig in på. Det är ju trots allt ett års tid det kommer vara så här..  Men sen tänker jag bort det långsiktiga och tar en vecka i taget. Behöver dock försöka få bättre rutiner om det går så jag kan få nån slags andpaus ibland. Men sen har jag ingen aning hur. Jag kan inte göra nåt åt jobbsituationen, jag jobbar ju 45 timmar i veckan. Har varken råd, lust eller kan se det möjligt att gå ner i tid. Så pluggandet måste ju läggas utöver det. Även fast jag har inläsningsdagar, så är det ju jag som planerar och gör för- och efterarbete de dagarna. Jag får 10 dagar per termin för 15 hp som jag läser matte på. Det motsvarar 4 veckors halvtidsstudier för en kurs som går på halvfart en hel termin... Och sen har jag ju no/tk-kursen på 35 %. 
 
Men ska inte gnälla mera nu. Jag har ju valt det själv. Och om det blir för tufft kan jag välja bort det. Jag har ju min legitimation redan. Men hoppas på att greja det och få full behörighet i alla teoretiska ämnen upp till år 6!
 
Nu blir det sängen! 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2016-02-09 18:16:11

Å bästa prästen, Åsa har döpt alla våra tre grabbar!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela