takidasky

Swisch swosch slut.

Publicerad 2016-02-21 21:25:29 i Allmänt

Helgerna fast iofs även veckorna går i superfart nu känns det som. Nu är det söndag igen och dags för en ny jobbvecka. Har pluggat en hel del i helgen och i no/tk känns det nu som om jag är i fas. Det jag behöver göra inför nästa träff kan jag göra på sportlovet det mesta, bara jag ser till att beställa hem boken i tid. I matten kämpar jag på och betar av men inser att jag skulle behöva så mycket mer tid. Har en hel del som måste göras under kommande vecka så varje kväll förutom måndag plus helgen är bokad. 
 
I helgen som gått har jag tagit paus för att gå ut med dogsen och idag red jag igen. Ska rida en av dagarna nästa helg också. För även fast det tar en massa tid, så känner jag att jag vill och behöver det. Är så himla stressad nu med jobb och plugg så att få ta några timmar och bara vara här och nu ger tillbaka mer än det tar i slutändan. 
 
Dagens ridtur bjöd på en del utmaningar. Först fjantade Wella sig några gånger, antar att min äppelmuta inte var tillräcklig.  Men sen blir jag så förbannad på folk! Vad är det för fel?!?! Idag stannade en bil för att möta oss, så skönt. Då kommer det en bil som måste stanna bakom den. När vi är jämsides med dessa bilar så gasar bil nummer två på rejält för att köra om den snälla bilen som stannade. Wella brallar iväg men lugnar sig fort. Efter halva ridturen står vi i en t-korsning och ska ut men ser att det kommer en bandfyrhjuling som åker snabbt så vi stannar till i korsningen. Idioten saktar inte ner och Wella blir rädd och kastar bakåt och försöker dra när den är ca 10 m från oss. Idas häst ryggar tillbaka bara. Och idioten saktar inte ens ner... 
 
Jag blir förbannad för att jag blev rädd. Men mest förbannad blir jag över att så här är det på varje ridtur Ida tar. Och då rider hon oftast tre hästar om dagen. Det kommer alltid en eller flera som brassar på, inte saktar ner eller tar någon som helst hänsyn. Jag märker ju samma fenomen när jag går med hundarna, Att nästan ingen saktar ner längre. Tycker det ibland känns otäckt att bli omkörd i 50-60 på en smal byväg och då går jag ju bara och har hundarna i koppel. Att sitta på flera 100 kilo häst känns lite värre. 
 
Men förutom det så var det en härlig ridtur där jag helt plötsligt hittade rätt muskler igen när jag red lätt. Yeayh!! 
 
 
 
Sen var jag och dogsen en tur till skogen på em idag. Blev våran lilla skog som omväxling. Så skönt att sitta en stund på en sten, höra älven brusa och titta på mina finaste leta godis. 💜
 
 
 
Annars har vi åkt mycket till skogen och gått i helgen. Så skönt att bara strosa.
 
 
 
Var tvungen att slänga ut meyas soffa i veckan. Hon uppskattade inte bytet av säng.. 
 
 
Och så laddades bilden upp felvänd... Well well,  nu blir det sängen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela