takidasky

Äntligen!

Publicerad 2016-07-28 13:37:19 i Allmänt

Äntligen var vädret på min sida, dock med lite regn så vi kunde träna lite agility! Upp tidigt ifall det skulle vara sol men molnen låg täta, så himla skönt!!
 
Sex skick på balansen blev det, alla träffar varav en riktigt hög så den belönade jag inte. Skicket efter ansträngde hon sig verkligen för att träffa lågt, duktig tjej!!! 
 
Sen körde vi däcket några gånger, och hon börjar bli säkrare på det nu, inget hopp i ramen men hon tyckte det var konstigt och blev osäker när jag stod kvar och skickade henne framåt mot leksak. Så hjälpte med en liten rörelse framåt och då försvann tveksamheten. 
 
Vi körde även fyra slalom helt utan bågar. Lite svårt med ingången nån gång och jag fick tänka på att låta henne jobba ifred och inte stressa. Det gick inte så fort, vilket jag tycker är bra, hon tar sig tid att tänka och göra rätt i en ny situation.  Jag är så jäkla glad och stolt över henne! Tänk att den här lilla hunden är min?! Får hoppas att den värsta värmeböljan är över nu så vi kan träna mer! Vore så bra att få till små korta pass på att förstärka och träna in. 
 
Efter agilityn så simmade vi lite de svartvita och jag. Varmt i vattnet och så härligt när det småregnar lite. 
 
Glad att jag hade paraply i bilen så jag kunde ordna att filma träningen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela