takidasky

Lite agility!

Publicerad 2016-07-20 13:59:00 i Allmänt

Igår eftermiddag mulnade det på så pass att det kändes drägligt att åka upp och köra ett litet pass. Jag tog med mig mina nyköpta bumpers och provade att köra A-hindret. Jag hade himla tur för Åsa var där och stannade kvar en stund och hjälpte med att filma och goda råd!! Jag behöver verkligen någon som pushar på mig att inte fega för mycket i upplägget.... Tack Åsa!! 
 
Det gick mycket bra för att vara andra gången. One tog hjälp av bumpersen och fick till ett hyfsat steg över, bara en gång som hon missade att planera nocken... Nu längtar jag tills nästa gång! Vi körde även däcket och slalom två gånger. Jag hade två bågar i början och slutet och det var inga problem att ta det så. 
 
Måste även fixa något bättre till bumpersen än spännband bara. Det lossnade lite när man spände. 
 
 
Fick tipset om att knäppa kort så jag kommer ihåg var bumpersen satt... Mycket bra för en förvirrad hjärna! 
 
I dag har jag varit och målat hos pappa igen. Målade underbrädorna till den sista väggen. Imorgon blir det nog till att måla överbrädorna till samma vägg och till den halva som inte är uppsatt ännu. Det är ju så jäkla högt att stå på stege så om man kan minimera antalet gånger man behöver stå där sen är det ju guld värt. 
 
Måste göra upp en bra träningsplan nu när det är så många olika delar jag tränar på i agilityn. A-hindret är ju inget man vill köra mycket, och att fortsätta nöta in slalomet kommer ju ta sin tid, däcket är under inlärning, Gungan har vi inte börjat med och sen är det ju allt det andra också. Att prova hoppa på full höjd måste vi ju göra kom jag på.. Gash.... Behöver verkligen få in vanlig grundträning, raksträckor och svängar har vi ju knappt kört så inget är befäst...
 
Som sagt, vi behöver en plan...  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela