takidasky

Jäkla skittur

Publicerad 2016-03-11 18:51:00 i Allmänt

Idag var det dags att rida igen. Jag var så förväntansfull för det har gått så bra de sista gångerna. Jag känner att jag utvecklas gång för gång och börjar hitta tillbaka mer och mer. Det är som om kopplingarna mellan hjärnan och kroppen har börjat hitta varann. 
 
Men idag blev det bara skit. Wella var riktigt bråkig och hittade på massa fjant. Det har hon gjort förr också men nu tog hon det några steg längre. Tidigare när hon har brallat iväg så har hon lugnat sig rätt fort men nu fortsatte hon och jag har inte tillräckligt med balans och rutin så idag blev jag bara jätterädd. En känsla som satt kvar och bara växte. Och det blev ju bara sämre så jag bad Ida och Maja om vi kunde ta en kortare tur hem och gotjejerna ställde upp förstås. Men när vi var nån kilometer hemifrån så kände jag bara att det var nog, så då blev det så här sista biten...
 
 
Jag gav upp och hoppade av. Ida hoppade upp på Wella och jag ledde hennes häst hem. 
Så. Himla. Besviken. 
På mig själv att jag inte kan bättre än och att jag lät rädslan bli så stark. 
 
Hoppas verkligen att nästa gång blir bättre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela