takidasky

Paus

Publicerad 2016-10-23 10:59:34 i Allmänt

Huvudet snurrar av allt som ska med i rapporten. Hur knyter jag ihop det, hur ingående kan jag vara, vad måste bort för att det inte ska överskrida sidantalet, är alla källanvisningar korrekta? 
 
Skrivit sen tidig morgon och nu var jag tvungen att ta en paus. Sen blir det till att skriva ett tag till innan det får bli en promenad i regnrusket.  
 
Hundarna ligger här runt mig och sover. Ska bli så skönt när pluggandet är slut och detta ständiga dåliga samvete kan mildras lite! One har inte sett ett agilityhinder på flera veckor och jag inser att det kommer hon inte att få göra heller veckan som kommer. Och sen blir jag borta i två veckor. Och efter det är nog hindren inflyttade... Och jag har massa plugg fram till vecka 2 eller 3 då jag förhoppningsvis är klar med allt. Men sen. Just nu känns det som om jag kommer ha all tid i världen då när jag bara har jobbet att tänka på. Fatta, inga fler 8-10 timmars pluggpass varje lördag och söndag?! Typ helt ledig?! 
 
Längtar så tills jag kan ägna mer tid till hundarna och till mig själv igen. Har gått upp så mycket i vikt det här året. Och väldigt ofta gör det mig så himla ledsen. Men jag ska tillbaka. Jag vet ju att jag kan. Men just nu har jag varken orken eller tiden. Så jag försöker vara snäll i tankarna, och se det positiva. Jag är frisk. Jag är rökfri. Det är ju inte fy skam. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela