takidasky

Löjligt glad!

Publicerad 2016-09-06 21:02:00 i Allmänt

Heldag i Gävle på högskolan idag. Idag fick vi sluta lite tidigare så jag var hemma redan tjugo över fem så jag skyndade mig upp på klubben för att hinna träna innan skottträningen halv sju.
 
Idag var fokus på slalom, Långhopp (som jag glömt bort), gunga och balans. Gungan gör hon oftast men det känns inte som om hon har nån förståelse för den. Stannar hon för tidigt, innan den slår över så blir hon osäker och hoppar gärna av. Jaja, den är ju alldeles ny för henne så det kommer väl. I nuläget är jag så nöjd över att hon inte verkar förknippa den alls med balansen. Två klockrena skick på balansen blev det idag. 
 
Långhoppet var inga problem idag så det var skönt eftersom jag har glömt bort att träna det i år. Hon fick prova det förra sommaren. 
 
Slalom satt bra idag, gick ur de två sista en gång men i övrigt kändes det som om att hon även ökade farten lite i det idag. Och efter det så kändes det som att jag hade världens bästa hund så vi lekte istället resten av tiden. Hade tänkt sätta ihop lite längre kombinationer men jag var bara så löjligt nöjd över de framsteg hon bjuder på för varje träningspass. Och One var himla nöjd med sig själv och då kändes det som en bättre avslutning att leka tagen än nöta på. 
 
 
På vägen hem från klubben ringde jag Åse och frågade om hon ville med till skogen och leta svamp så vi åkte iväg en timme innan det blev mörkt. Så himla skönt att avsluta dagen så! Och svamp hittade vi också! Glada två- och fyrbenta!
 
 
Nu är jag så trött att det blir sängen. Har egentligen massa jobb och plugg men det får bli en annan dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela