takidasky

Tävlingstankar

Publicerad 2017-07-10 00:44:32 i Allmänt

Igår var jag och one iväg till Mora på tävling. Fyra hela lopp. Jag var inte alls i fas, men tänkte att det blir nog bra bara jag kommer iväg. Men nej, det blev det inte. One hade dessutom lagt in en extra växel med egna initiativ och tjuvstarter som jag inte grejade att reda ut där och då. Det blev bara tilt i huvudet. Det blev bara värre och värre för varje lopp. Så ledsamt det känns när man inte lyckas att göra det bättre, för Ones skull.
 
Så från och med nu: är jag inte i fas så ska jag inte åka helt enkelt. Det blir ju inte bra i alla fall då. 
 
Tävlingen gick smidigt i alla fall. På vägen hem kom det upp en fjolårskalv på vägrenen 100 meter framför när en idiot blåser om mig i minst 120 knyck. Hen bromsade inte ens. Har inte varit så nära en älg förut när jag kröp förbi den, mäktigt. Såg i backspegeln att den gick över vägen sen så hoppas den sprang till skogs efter det. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela