takidasky

Tävling i Bro-håbo

Publicerad 2017-06-10 12:54:15 i Allmänt

I tisdags ringde klockan fem på morgonen och efter att ha hämtat upp Helena i Gävle så bar det iväg till Bro-håbo och tävling. 
 
Första loppet var en hoppklass och xl gick sist. Jag hade tittat sen medium och filmat tre lopp. Detta är viktigt att nämna för jag förstår inte själv HUR jag sedan kan gå fel bana... Men det gör jag. Och känner mig rätt irriterad över att det är såna hinderfällor fast det är i klass 1. Så vi svänger för tidigt, och one hinner hoppa hinderfällan så jag tror vi diskar oss därför medan vi i själva verket diskar oss pga att jag svänger förbi tidigt och har tagit bort två hinder i banan typ.. 
 
Eftersom vi redan är diskad så får hon försöka ta slalom med hög fart och missar då, och då börjar domaren prata om att jag missade ett hinder. Jag fattar inte ens då vad han menar..  Vi kör klart iaf och sen får jag förklarat mitt stora misstag... 
 
Och det värsta var att hon gick sååå fint. Så himla onödigt av mig. Och jag fattar inte hur jag kunde gå fel när jag tittat så mycket innan... 
 
Andra loppet var agilityloppet. Gillade inte starten så värst med först snett och sen 90-graders sväng till vänster där man var tvungen att bara visa på tvåan och sen sticka för att hinna. Jag visade och stack, One tog hinder ett och två och sen svishar hon bakom ryggen på mig och tar ett hinder diagonalt åt höger vilket låg på en rak linje från starten. Jag var dålig och fångade inte upp henne heller... 
 
Så med inga resultat for vi ändå nöjda och glada hemåt, planerade privatträningar och summerade vad var och en behöver träna på. Så kul!!! 
 
 
De här två sov trötta och nöjda hela vägen hem. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela