takidasky

Helg igen!

Publicerad 2018-02-10 23:46:49 i Allmänt

Veckorna rusar på och redan helg igen.  Imorgon har jag gjort fyra av de här tio veckorna på programmet och det känns riktigt bra. Visst kan jag längta efter snabbmat, choklad och snacks men absolut inte att jag skulle vara i närheten av att vilja äta det. Det är dock svårt att hålla sig under 25 gram socker per dag. Det är ju typ en frukt och lite till.. Men glad för varje dag jag väljer rätt och den "typ" sockerfria tillvaro jag har nu är ju ändå så otroligt mycket bättre än hur det var. Jag lagar all mat från grunden, det socker jag får i mig kommer mestadels från bär och frukt i liten skala och de kommer ju ändå med massa bra saker också. Den sista tiden har jag varit dålig att prova nya recept men ikväll tog jag mig i kragen och gjorde sötpotatismos med kyckling. Och det var S Å G O T T!!! Verkligen något jag kommer göra igen. 
 
 
Har blivit några turer till skogen. Äntligen hade de plogat upp skogsbilvägen upp till skiftet så vi kunde gå där. I fredags fick vi sällskap av mamma.
 
 
Även fast jag inte kommer in och får gå på min stig bland träden så känns det så gott i själen att få komma ut och ha skogen runt om!
 
 
Meya är mycket piggare de senaste dagarna efter att ha varit rätt loj ett tag. Så skönt för mattehjärtat! Jag blir ju så orolig när hon inte är som vanligt. 
 
Har även tittat ikapp några serier, Scott & Bailey och Younger. Under jobbveckorna tittar jag typ aldrig på tv men ibland är det så skönt att bara plöja några avsnitt. 
 
Nu blir det sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela