takidasky

Shinrin-yoko

Publicerad 2018-01-07 15:54:11 i Allmänt

Japanska för "skogsbad" eller "ett dopp i skogen". Skogspromenader skrivs till och med ut på recept i Japan och det kan jag förstå. Jag hämtar så mycket kraft och sinnesro på mina promenader och i helgen har det varit viktigare än på länge. 
 
Även fast jag inte blev förvånad över beskedet så gör det ju mig rädd. Har vi samma tur som efter förra operationen så kommer det ju dröja sex år tills det kanske kommet tillbaka. Har vi riktigt bra tur så gör det inte det alls. Att förhålla mig till, och mota bort tanken: Men tänk om vi inte har det då? Det är vad helgen handlat om. 
 
Och att vara här och nu. Här och nu mår Sky prima. Hon har aldrig mått dåligt av det (förutom veckorna i stillhet pga stygnen ;) ) och för henne är inget förändrat. Dit måste jag komma också. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela