takidasky

Att göra bra val

Publicerad 2018-03-10 17:55:29 i Allmänt

När det bara inte går att stå emot så gäller det ju att göra bra val. Igår blev det detta fredagsmys. .
 
 
Fruktsallad och chokladsås gjord på cocosmjölk och mörk choklad. För mycket socker (för dagen) genom frukten, men så mycket bättre än godis, chips och marabouchoklad, och såsen innehåller bara "godkända" ingredienser. 
 
Och så provade jag att göra grönkålschips, som jag tyvärr brände men var rätt okej ändå. 
 
 
Ibland glömmer jag i min iver att detta program inte är en diet. Det är ett sätt att lära mig leva och äta rätt så att kropp och sinne ska må bra. Att jag går ner i vikt är en välkommen bonus. 
 
Det är svårt att ändra fokus från diet till livsstil. Och därför var det extra viktigt igår när mina cravings blev för svåra att stå emot att känna att det var okej att äta detta. Att göra ett aktivt bra val istället för att känna att jag misslyckades. Eller ännu värre, att jag hade köpt och ätit det jag inte ska. Nu åt jag lite för mycket frukt för dagen, men det känns i sammanhanget helt okej ändå. Så istället för att ge mig själv massa dåligt samvete för att jag inte stod emot ger jag mig istället tummen upp för att ha gjort ett bra val. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela