takidasky

Sjuk

Publicerad 2019-08-11 17:50:25 i Allmänt

Imorgon har jag varit sjuk i 3 veckor. Har varit iväg två gånger till hälsocentralen på den tiden. Första gången gjorde de en snabbodling som inte visade något. Snabbprovet en vecka senare visade heller ingenting men nu lyssnade läkaren i alla fall på hur jag mådde/mår. Fick kolla körtelfeber och sänka. Fick åka hem med penicillin som i alla fall tagit bort så pass mycket av det halsonda att jag får sova på natten men orkeslösheten och sjukdomskänslan är densamma. Förstår inte hur man kan vara sjuk så länge och så jämnt. Precis lika ont i halsen varje dag, precis lika trött och orkeslös. Får ringa till hc imorgon igen om inget mirakulöst händer tills dess medan jag försöker komma iväg och jobba. Japp, nu är senestern slut.
 
Så tacksam att jag har resan att se fram emot. Efter den här sommaren med fem veckors ryggont och dessa tre veckor som avslut känns det verkligen som en liten räddning att få åka iväg om tre veckor. Nu ska jag bara bli frisk och få tillbaka orken! Äventyret väntar!
 
After skog.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela