takidasky

Bollen börjar rulla..

Publicerad 2019-06-25 16:40:18 i Allmänt

Idag ringde mäklaren med den nya värderingen på huset så nu är det dags att kontakta banken för ett möte. 
 
Blir både sprallig och nervös för allt som komma skall! Tur att jag har kunnat sysselsätta mig med att köra det första lasset till soptippen idag, men det mesta gick faktiskt till skänkhuset. Så himla bra att de har ordnat så att man kan lämna in saker där samtidigt som man slänger annat! 
 
Nu har jag börjat fylla nästa lass och det är helt underbart att vara som jag är nu! Helt osentimental och bara tycka att det ska bli skönt att bli av med allt! Jag har ju tyckt det varit så jobbigt att skiljas från saker. Framför allt saker som jag har fått från någon. Har känts så fel att göra sig av med det då. Men sen läste jag i "Konsten att städa" av hon, den där städgurun som finns på Netflix också tror jag, att var sak som man får i gåva har ett syfte och det är att skänka glädje där och då. Och efter ett tag om den saken inte har någon funktion längre så har den ändå fyllt sitt syfte och det är dags att låta den lämna.
 
I många fall hoppas jag att alla saker jag skickat iväg idag (och kommer skicka iväg) kommer att fortsätta ha flera syften, dels glädja den som kanske köper den på Erikshjälpen eller röda korset och dels att pengarna den inbringar kommer till nytta för någon som behöver det. Win win liksom. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela