takidasky

Så skönt!

Publicerad 2019-06-27 23:39:28 i Allmänt

Idag har vi firat Andreas på 44-årsdagen. Sååå skönt att få ha honom hemma ett par veckor och allt är som vanligt. Alldeles för snart bär det av till Mali igen för nästa sväng. 
 
 
 
Och resefronten då... Idag har jag äntligen bokat färjorna jag behöver dit och hem på resan. Det blev mycket dyrare än jag trodde för priserna har stigit så mycket sista dagarna... måste ta mig en funderare på rutten för som jag har tänkt mig nu så tillkommer det 2500 i bara färjeutgifter om jag tar den rutt jag tänkt.. den där jäkla budgeten spricker mer och mer innan jag ens kommit iväg... men det blir nog bra till slut. I hope. 
 
Försöker också fixa och bestämma inför renoveringen. Alla dessa val som måste göras!!! Och jag som är veligare än veligast nör det kommer till stora beslut. Var till Ida på Beijer idag och kollade runt. Blev riktigt förtjust i kaklet och bänkskivan på bilden. Kök köper jag från Ikea och jag tror jag har bestämt mig klart för vilket jag vill ha... Är nog också på det klara med vilket tak jag vill ha och även hur badrummet ska se ut. Kollade även ut ett klinker till hallen, men sen beror det ju på vilket golv jag väljer och det har jag knappt börjat titta på än.. 
 
 
 
Imorgon blir det återigen en röjardag efter att idag ägnades mest åt renoveringen. Gruvar mig så ofantligt för nu måste jag ta tag i alla böcker som jag har samlat på mig i över 20 år... stor sorg att behöva göra mig av med dem men det är ju bara att inse att jag aldrig kommer få mitt bibliotek jag en gång drömde om.. 
 
Jag är inte sysslolös på semestern i alla fall...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela