takidasky

Corona

Publicerad 2020-03-24 20:27:11 i Allmänt

Hela livet känns som en konstig dröm. Å ena sidan följer jag nyheterna och läser dagens nyheter om Coronavirusets spridning. Håller mig uppdaterad och tvättar och spritar händerna så de nästan blir såriga känns det som. Jag grälar på mamma och pappa att stanna hemma, försöker veckohandla åt mig och erbjuder mig att handla åt andra. Jag  har distansundervisning på jobbet och försöker att hålla mig hemma så mycket som möjligt efter det. 
 
Å andra sidan rullar livet på, solen skiner ibland, våren kommer mer och mer och när jag går i vår lilla skog känns ju världen helt som vanligt. 
 
För jag är rädd. Rädd att någon jag känner ska smittas och tvingas dö ensam eller utan en anhörig att hålla i handen. Jag är rädd att jag inte ska fixa att ta hand om hundarna om jag blir sjuk. Eller när jag blir sjuk om man ska tro vissa prognoser. Jag oroar mig jättemycket för om jag ska bli smittad och i min tur smitta andra. Jag oroar mig vad för samhälle vi kommer få sen, efter coronan. Och jag är ju så jäkla bra på att oroa mig också... 
 
Just därför är det så skönt att få de där stunderna när ALLT är precis som förr, som vanligt. Och bästa stället för det är ju i skogen, tillsammans med mina svartvita. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela